dinsdag 3 januari 2012

Assou-Ekotto op 2 verschillende voetbalschoenen!

Dat Benoit Assou-Ekotto een apart geval binnen de voetbalwereld is, weten we al een tijdje. Naast het wekelijks opvallen met gekke kapsels deed de international van Kameroen een tijd terug de uitspraak: "Ik vind voetbal niks aan, maar doe het alleen voor het geld". Hierdoor maakte hij zich niet bepaald populair bij de aanhang. Toch is hij als linksback  onomstreden bij het Londense Tottenham Hotspur.

Ook verscheen hij vorig jaar in de uitwedstrijd tegen West Bromwich Albion op 2 verschillende kleuren AdiPowers. Links droeg hij de blauw/gele versie en rechts droeg hij de wit/paarse. Nu komt dit weleens vaker voor (denk aan Bony van Vitesse), maar toch blijft het een raar fenomeen.

Maar afgelopen week in de uitwedstrijd met Swansea City wist Assou-Ekotto de aandacht helemaal naar zich toe te trekken. Hij droeg aan zijn linkervoet wederom de blauw/gele Adipower, maar rechts droeg hij de zwart/oranje versie van de AdiZero. Links koos hij dus voor power en bescherming, en links voor snelheid en balgevoel. Mij lijkt het onmogelijk dat het voetballen op 2 totaal verschillende schoenen fijn kan zijn. Zou deze excentrieke voetballer het doen uit bijgeloof, noodzaak of is het gewoon een schreeuw om aandacht? Wat denken jullie?

3 opmerkingen:

  1. Ik denk dat hij het voor de aandacht doet, voetballers zijn nou eenmaal rare snuiters. Wat jullie?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanuit mijn belevingswereld is het dragen van twee verschillende kleuren compleet uit den boze. Als echte stopper zou ik niet huiveren een stevige charge te hanteren om dit soort "popie jopie-gedrag" in de kiem te smoren. Echter, als er mensen een andere mening zijn toegedaan hoor ik dat graag..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat comfort bij een voetbalschoen altijd voorop hoort te staan. Je kan nog wel zulke mooie "pattas" hebben, maar wanneer ze niet lekker zitten is het hoofddoel uit zich verdwenen. Ik ben het dan ook eens met de blogger dat 2 totaal verschillende boots nooit het gewenste comfort kunnen hebben. Ik zou zeggen: Benoit houd het lekker bij 1 soort schoen!

    BeantwoordenVerwijderen